Logo Ridderkerk

Sollicitatieprocedure

Solliciteren bij ons?

Wij zijn een werkgever voor medewerkers die energie hebben, over een gezonde dosis lef beschikken en van belang willen zijn. Ben jij zo iemand? We zijn benieuwd naar je sollicitatie met bijbehorende motivatie. Hoe ziet de procedure er vervolgens uit?

De eerste selectie

Heb je jouw sollicitatie verstuurd? Dan ontvang je direct een ontvangstbevestiging
Wij gaan zo snel mogelijk aan de slag om jouw sollicitatie te beoordelen. Zodra we dit hebben gedaan krijg je bericht van ons.

Het sollicitatiegesprek

Het sollicitatiegesprek is bedoeld om meer inzicht te krijgen in je kwaliteiten en ambities. We vinden het belangrijk om te achterhalen waaróm je graag in onze organisatie aan de slag wilt. Ook de mens achter het cv willen we graag leren kennen. Van onze kant kun je een duidelijk verhaal verwachten. Hoe ziet die organisatie eruit? Waar liggen je mogelijkheden op langere termijn? Natuurlijk nemen we er de tijd voor om al je vragen te beantwoorden.

De selectie

Na het eerste gesprek houden we je op de hoogte van de status van je sollicitatie. Zijn jij en wij enthousiast? Dan volgt een uitnodiging voor een vervolggesprek. Het kan ook al zijn dat we je uitnodigen om meteen de arbeidsvoorwaarden te komen bespreken. En word je afgewezen na het sollicitatiegesprek? Dan doen we dat niet formeel met een briefje af. Jij hebt de moeite genomen om bij ons te solliciteren; daarom krijg je een eerlijke mondelinge motivatie van onze kant.

Assessmentcenter

Incidenteel doen we een beroep op een assessment voor het vervullen van een functie. Is dat het geval, dan staat dat vermeld in de wervingstekst op deze site.

Referenties

We vinden referenties van grote meerwaarde. Maar we zullen nooit zomaar referenties natrekken zonder dat je ons daarvoor je uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven.

Verklaring Omtrent het Gedrag

Kom je ons versterken, dan vragen we een VOG van je: een Verklaring Omtrent het Gedrag. Daaruit blijkt dat jouw gedrag in het verleden geen bezwaar is om voor een functie in aanmerking te komen. Zo’n VOG kun je heel handig digitaal regelen bij de gemeente waar je staat ingeschreven. De kosten voor de VOG krijg je van ons vergoed.

Indiensttreding

Zijn we zover dat je bijna bij ons aan de slag gaat? Dan resteert nog één stap: de arbeidsovereenkomst doornemen. Daarin staan alle afspraken die jij en wij hebben gemaakt in het gesprek over je arbeidsvoorwaarden.

Vragen over de procedure?

Heb je vragen of opmerkingen over de procedure? Dan horen we het graag. Ook als je suggesties hebt om de procedure te verbeteren, staan we open voor je op- en aanmerkingen. Neem in dat geval contact op met de afdeling HRM. Dit kan door een e-mail te sturen naar recruitment@ridderkerk.nl